Thursday, September 9th 2010, 9:30pm UTC+2

You are not logged in.

• Login
  • Register

OBS: Support ges endast via http://support.battleknight.se/ eller via rapporteringsknappen ingame

1

Saturday, May 2nd 2009, 4:35pm

Månadstävling [Maj]

Varje månad (eller så nära vi kan fixa detta) kommer vi att köra en frågetävling eller likande, det är upp till Frågesportsteamet.

Den som vinner får äran att vara QuizChampion

Denna månads tävling:
Kan du lösa denna gåta för oss?

Quoted

Klara och Alex är ute på bilsemester med sin familj. De har tagit in över natten på ett litet vandrarhem. Ute regnar det och den enda levande varelse som syns genom rumsfönstret är en gammal man med sin hund. Alex håller som bäst på med att proppa munnen full med chips medan Klara halvsover i sin bädd. Mamma och pappa är kvar på restaurangen som de alla åt på för en timma sedan.
Just när Klara ska stiga ut i den ödsliga korridoren för att gå på toaletten hörs ett skrik en bit bort. Alex spottar ut chipsen och Klara ser förvånad ut.
– Vi kollar upp det! utbrister Klara.
– Okej, säger Alex med en näve chips i handen.
De går försiktigt fram på det knarrande golvet i korridoren. De kommer fram till en gammal dam som står och gråter i sitt rum med dörren öppen.
– Vi hörde ett skrik, var det ni?
– Ja, någon har stulit min kära Putte! sa den korta, rynkiga damen.
– Putte? Låter som ett husdjur, har jag rätt? frågade Alex med ett chips i munnen.
– Ja, du har rätt unge man. Putte var min lilla hund, en tax.
Alex börjar direkt fundera på mannen med hunden ute på gatan. Men det kunde inte vara han. Han hade en stor hund, mycket större. Klara börjar med damens tillstånd undersöka rummet. Hon märker ganska snabbt att någon som nyligen varit ute har stulit hunden. Det syns tydliga spår efter gummistövlar eller andra kängor.
En kvart senare går Alex och Klara ner till receptionen och kollar på alla som sitter där. Klara börjar genast misstänka en man med sydväst och rejäla stövlar. Han sitter och diskuterar samhället med två andra män och två kvinnor. De andra männen är klädda i kavaj och finskor, medan kvinnorna bär lite vardagligare kläder. De båda kvinnorna har grova skinnstövletter. Man känner verkligen att den ena är rökare, Klara hostar till av den starka rökdoften. Det luktar rök kring kvinnan, trots att det är rökförbud inne i receptionen. Efter några minuter går kvinnan som luktar rök bort till sitt rum. Hennes rum ligger på andra våningen, samma våning som den gamla damen.
– Jag vet vem det är som har stulit hunden! utbrister Alex.
– Va? Vem? Hur vet du det? frågar Klara genast.

Alex vet vem som stulit hunden, vet du?

Skicka svaret till Conor, senast den 9 maj. Varmt lycka till ^^

TeamManager BattleKnight.se, BiteFight.se, BiteFight.th, KingsAge.se & Ikariam.pk
BoardAdministrator Bitefight.pk

<@Wizard> i think your title should be
<@Wizard> Wizards Spam queen

Ty Fearless for the set!
  • Go to the top of the page

Conor

Professional

2

Sunday, May 24th 2009, 12:09pm

Maj tävlingen är avgjord.
Vinnaren är... tada da ta ta taaaaaaam
Eagle Knight

Eagle Knight: Vänligen kom till radiohytten och hämta ditt pris. Priset är en digital kram av Morgen....
28/3 -09
Tagit ner svärdet från väggen för att svinga det lite överallt...

:grumble:
Spelregler

Forums Regler
Vem ska jag kontakta
Hur man överklagar ett beslut

*För vi äter våra hamburgare råa*

piem

Professional

3

Sunday, May 24th 2009, 10:06pm

Vad var rätta svaret? :)
*Låser*

Conor

Professional

4

Monday, May 25th 2009, 9:07am

Det rätta svaret var:
Kvinnan som luktar rök. Hon har varit ute i regnet och sedan gått in med de blöta skorna och tagit taxen.
28/3 -09
Tagit ner svärdet från väggen för att svinga det lite överallt...

:grumble:
Spelregler

Forums Regler
Vem ska jag kontakta
Hur man överklagar ett beslut

*För vi äter våra hamburgare råa*