Thursday, September 9th 2010, 9:22pm UTC+2

You are not logged in.

• Login
  • Register

OBS: Support ges endast via http://support.battleknight.se/ eller via rapporteringsknappen ingame

Dear visitor, welcome to Battleknight se. If this is your first visit here, please read the Help. It explains how this page works. You must be registered before you can use all the page's features. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

Dorab

Ex SO

1

Sunday, April 20th 2008, 2:26pm

Viktigt ! (Familjer)

Det är inte tillåtet med multi konton, men familjemedlemar får vara med å spela under samma server. MEN då måste det informeras till
Speloperatören:

detta ska du då uppge:

1, vilken server det handlar om:
2, Vilka nickname ni har:

Om man inte anmält detta ovan och är en familj eller liknande kan era konton bli bannade som multi accont.
GA och BA på darkpirates.se
SGO på bitefight.se
dorab@darkpirates.se eller dorab@bitefight.se
// Dorab

This post has been edited 1 times, last edit by "Farmed" (Feb 1st 2009, 10:36pm)

• Go to the top of the page

OneTouch

Beginner

2

Sunday, April 20th 2008, 8:23pm

RE: vikitgt,., (familjer)

Om man sitter på almänna datorer eller som jag på jobbet ibland, hur ska jag då kunna veta vilka som spelar på BK och vilka konton dom har. Jag har blivit spärrad nu för jag har tydligen fler som spelar på de här datorerna vad gjöra? Det är nog ingen stor förlust för mig ett par hundralappar.... Men en stor förlust för spelmakarna

MvH onetouch OVER AND OUT
onetouch

Mezzer

Intermediate

3

Sunday, April 20th 2008, 8:37pm

Talar man bara om för oss hur situationen
ligger till så går det att lösa !

4

Sunday, April 20th 2008, 10:17pm

det är fler i min familj som spelar men dom tänker sluta spela (dom tycker inte det är roligt längre nu efter uppdateringen) men kan dom logga in och avregistrera utan att jag spärras för jag vill fortsätta spela!

Dorab

Ex SO

5

Sunday, April 20th 2008, 11:00pm

Det är ytterst vikitgt att informera Team medlemmarna om det här annars så kommer kontona att behandlas som MULTI!!

Quoted

Orginal post gjord av crossboy
det är fler i min familj som spelar men dom tänker sluta spela (dom tycker inte det är roligt längre nu efter uppdateringen) men kan dom logga in och avregistrera utan att jag spärras för jag vill fortsätta spela!

om det är så det ligger till så javisst kan dem gå in å avregga sig.

------------------------------------------------------------------------------------------
GA och BA på darkpirates.se
SGO på bitefight.se
dorab@darkpirates.se eller dorab@bitefight.se
// Dorab

This post has been edited 3 times, last edit by "Dorab" (Apr 20th 2008, 11:03pm)

simon g

Intermediate

6

Monday, April 21st 2008, 11:16am

Jag har informerat så många ja kunnat.
vet att de är upp till var o en o söka infon
men tycker de borde skickats någon mail till folk om de nya reglerna eller dylikt.

annars tycker ja att de bra med hårdare tag
Trött

Bruce

Intermediate

Occupation: Konsult (I vackert namn)

7

Monday, April 21st 2008, 11:34am

Du har informationen redan när du registrerar dig.
Att det kanske specifikt skulle ta upp familjeförhållanden skulle vara både positivt och negativt.
Som ren gissning skulle jag vilja påstå att reglerna är skrivna i generell mening, då det i specifik mening skulle bli mer punkter att läsa än dom få stackare som redan läst dom skulle klara av.
Men det förklarar i reglerna som alla spelare borde läst innan dom började spela spelet, gällande just "mulikonto".
Och om man inte läser dessa INNAN man börjar, vem skulle då läsa dom i efterhand?
Tyvärr är det så att 9/10 läser regler först när dom blivit avstängda.

Känner man att man hamnar i kategorin och riskzonen för multikonto punkten, så borde man där söka vidareinformation i frågan.

simon g

Intermediate

8

Monday, April 21st 2008, 12:20pm

Ja så är de nog
många orka nog inte läsa igenom allt eller struntar i de tills de är försent.

men de är helt ricktigt de du säger.
ser bara positivt i att de är hårdare
ja gjorde på annat sätt
grabben spelar på s2 o ja på s1 då ja får hjälpa han med medelanden så antog ja de var de bästa lösningen :)

kör hårt Bruce
men glömm ej gå ut i de fina vädret nu
strålande solsken så ja ska ut HELA dagen Nice:
Trött

This post has been edited 1 times, last edit by "simon g" (Apr 21st 2008, 1:26pm)

Bruce

Intermediate

Occupation: Konsult (I vackert namn)

9

Monday, April 21st 2008, 12:41pm

Tyvärr så är det den bistra sanningen.
Även om jag har lite förståelse för att avtal är både tråkiga och besvärliga att läsa.

Jag har t.o.m. försökt att driva en internationell fråga på just avtal i förhållande till program och spel för dator/internet.
Det bygger på att alla skall använda ett rent standardavtal, oavsett språköversättningar, så skall det vara ett rent standardavtal.
Alla företag som vill göra skillnader i detta, gör det med separata tillägg/förändringar i ett sidoavtal.

Detta skulle innebära att man som användare, oavsett land i världen, oavsett om dator/internet är nytt eller gammalt för dig, bara behöver läsa och lära dig ett avtal.
Och i varje spel/program, så behöver du bara kunna och blicka över dom differanser som är skapade för användandet av det programet/spelet.

För att hårddra det, så se på ett PC spel du installerar. Där måste du klicka i att du läst användaravtalet och sedan kan du installera spelet.
Frågan till dig, har du läst alla dessa avtalen på dom spel/program du installerat?
Jag tvivlar på det, det gör inte ens jag... :rolleyes:
Jag blickar till specifika punkter, för att se deras ställningstagande i dessa, det är allt.

Genom en gemensamt internationellt användaravtal, så behöver du bara läsa differanserna.
Skulle det då inte vara möjligt att alla läser avtalen, omgående?

Jag kanske är lite skadad genom min yrkesroll, men jag anser detta skulle vara både lättare och effektivare för såväl företag som användare.

Men användaravtalet är ju som sagt grunden till användandet.
Och det finns egentligen inga ursäkter att inte läsa det.

Japp, skall snart iväg och jobba ett par timmar, och kommer då passande nog att vara utomhus. :]

10

Thursday, February 12th 2009, 7:46pm

Tjenare! Jag är ny på det här och kanske lite trög :) men jag har inte lyckats begripa var och hur man kontaktar speladmin, jag och sambon sitter på samma IP och vill ju inte gärna bli bannade p.g.a det, så någon vänlig gammelyxa kanske skulla kunna ha godheten att berätta för oss noob's hur man gör.

mvh zyxvut

Ark

Professional

11

Thursday, February 12th 2009, 7:52pm

klicka på Team högst upp på forumet där finns det en lista över alla som har något att säga till om på BK. Bara att skicka ett pm eller mail till speladmin.
"Använder alltid käpphästen då jag turnerar"

12

Thursday, February 12th 2009, 8:13pm

Ahh! Man tackar för det snabba svaret min gode man! :D

piem

Professional

13

Friday, February 13th 2009, 1:05am

Vill bara meddela att man ska kontakta Speloperatören om detta.
Ni behöver inte skriva till alla Speloperatörer, det räcker med en.
Vi finns här inne ganska ofta.

OBS. Skriv vilken server det handlar om.
*Låser*